fredag 28 december 2012

Det andra stället

Jag bestämde mig vid fyratiden. För att åka till Söder och gå på ett militärträningspass på det andra stället, det som ligger inne i stan, inte i skogen. Jag har varit där en gång förut, på sommaren, och minns att jag flämtade omkring, högröd i ansiktet, bland picknickande familjer och öldrickande tonåringar. Då kände jag mig mest dum. Men nu, mitt i vintern, fanns ju av naturliga skäl inga såna där. Bara vi knasbollar, som fick värma upp med "attackboll" under ledning av instruktör E, springa djupsnöintervaller över fotbollsplan och boxa varandra i magen. Skogens mystik byttes för en gångs skull mot episk utsikt över stan.

Så jag kan konstatera att mitt andra stadspass i livet levererade. Det blir så mycket lättare att göra 90 dips om man samtidigt får blicka ut över Högalidskyrkans ståtliga torn å ena sidan, och Liljeholmens julglittrande balkonger å andra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar